Եվրոպայում ռուսական գազի մատակարարումների դադարեցումից տնտեսական վնասը վերջին հաշվով կհանգեցնի գլոբալ ֆինանսական ճգնաժամի, գրում է Bloomberg-ը։
Հիմա, երբ ամբողջ Եվրոպայում ռեցեսիան անխուսափելի է թվում, գալիս է խստաշունչ ձմեռը։
Bloomberg Economics-ն այժմ ենթադրում է համախառն ներքին արդյունքի 1 տոկոս անկում, ընդ որում, անկումը սկսվում է չորրորդ եռամսյակից: Եթե գալիք ամիսները հատկապես ցուրտ լինեն, եւ Եվրամիության 27 անդամները չկարողանան արդյունավետ կերպով բաշխել վառելիքի սակավ մատակարարումները, ապա կրճատումը կարող է հասնել մինչեւ 5 տոկոսի: Սա մոտավորապես նույնքան ուժեղ անկում է, որքան 2009 թվականի անկումը:
«Եվրոպան ակնհայտորեն գնում է դեպի խորը անկում»,-ասել է ԱՄՀ նախկին գլխավոր տնտեսագետ Մորիս Օբսթֆելդը։
Էներգետիկայի ոլորտի որոշ դիտորդներ զգուշացնում են ձգձգվող ճգնաժամի մասին, որը կարող է ավելի մեծ լինել, քան 1970-ականների նավթի մատակարարման խափանումը: Իսկապես, դեֆիցիտի վերջնական հետեւանքները կարող են լինել ավելի վատ, ասել է Bloomberg-ի գլխավոր եվրոպացի տնտեսագետ Ջեյմի Ռաշը:
Էներգետիկ ճգնաժամի պայմաններում արդյունաբերական մատակարարման շղթան կարող է կոտրվել ամենադրամատիկ եւ անկանխատեսելի ձեւով։
Bloomberg-ին հետ զրույցում Evonik Industries AG ընկերությունը նախազգուշացրել է մշտական բարձր ծախսերի հնարավոր երկարաժամկետ վնասի մասին: «Գերմանական տնտեսության եւ մասնավորապես արդյունաբերության բարգավաճման հիմնական պայմանը էներգիայի մշտական հասանելիությունն է, այդ թվում՝ հանածո աղբյուրներից, ողջամիտ գներով»,-նշել են ընկերությունում։
Եվրոպայի խոշորագույն ավտոարտադրող Volkswagen AG-ն անցյալ շաբաթ ասել է, որ կարող է արդյունահանումը դուրս բերել Գերմանիայից եւ Արեւելյան Եվրոպայից, եթե բնական գազի պակասը շարունակվի:
Domo Chemicals Holding NV-ն, որը համատեղ շահագործում է Գերմանիայի երկրորդ ամենամեծ քիմիական գործարանը, կրճատում է արտադրությունը Եվրոպայում, մինչդեռ իտալական բեռնատարներ արտադրող Iveco Group NV-ն ասել է, որ բանակցություններ է վարում մատակարարների հետ էներգիայի գների դեմ պայքարի շուրջ:
Անցած շաբաթ հրապարակված տվյալները ցույց են տվել, որ մասնավոր հատվածի ակտիվությունը եվրոգոտում սեպտեմբերին կրճատվել է երրորդ ամիսն անընդմեջ, իսկ S&P Global Purchasing Managers Index-ը նվազել է՝ հասնելով 2013 թվականից ի վեր ամենացածր մակարդակի։
Ճգնաժամը հանգեցրել է սպառողների վստահության անկմանը։
«Եթե պարզվի, որ սպառողների վարքագիծը անկայուն է, եւ ԵՄ երկրների միջեւ միասնությունը սկսի փլուզվել, գազի գինը կարող է բարձրանալ 400 եվրոյից, հաջորդ տարի ինֆլյացիան կարող է մոտենալ 8 տոկոսին, իսկ տնտեսությունը կարող է կրճատվել գրեթե 5 տոկոսով այս ձմռանը»,-գրում է Bloomberg Economics-ը։
Քաղաքական գործիչներն արդեն բացել են հարկաբյուջետային դռները՝ համավարակի ժամանակ տնտեսական աղետից խուսափելու համար եւ շարունակել են աջակցություն ցուցաբերել էներգետիկ ճգնաժամի ժամանակ։
«Կառավարությունները հսկայական ճնշման տակ են»,-ասում է Լոնդոնում տեղակայված TS Lombard-ի տնտեսագետ Դարիո Փերքինսը:
«Գների սահմանափակումը, իրացվելիության աջակցությունը եւ բյուջեի մեծ տրանսֆերտներն անխուսափելի են թվում: Իշխանությունները պետք է աջակցեն տնային տնտեսություններին եւ բիզնեսին, հակառակ դեպքում կլինի այնպիսի անկում, ինչպիսին նրանք խուսափեցին համավարակի ժամանակ»,-հայտնել է Bruegel վերլուծական կենտրոնը։
Սեպտեմբերի կեսերի դրությամբ ԵՄ կառավարությունները 314 միլիարդ եվրո են հատկացրել սպառողների եւ բիզնեսի վրա ճգնաժամի ազդեցությունը մեղմելու համար։
JPMorgan Chase & Co-ի գլոբալ էներգետիկ ռազմավարության ղեկավար Քրիսթիան Մալեքն այս ամիս Bloomberg TV-ին ասել է, որ երբ Պեկինը թեթեւացնի Covid-ի սահմանափակումները, ՀԲԳ-ի՝ չինական պահանջարկը կմեծանա, ինչը կհանգեցնի Եվրոպայի համար մրցակցության եւ գնային ճնշման աճի: