00:00:00

Էներգետիկ ճգնաժամը 2009 թվականի ճգնաժամի նման ցավոտ կլինի․ Bloomberg

21:17, 27 սեպտեմբեր 2022 Տնտեսություն

Եվրոպայում ռուսական գազի մատակարարումների դադարեցումից տնտեսական վնասը վերջին հաշվով կհանգեցնի գլոբալ ֆինանսական ճգնաժամի, գրում է Bloomberg-ը։

Հիմա, երբ ամբողջ Եվրոպայում ռեցեսիան անխուսափելի է թվում, գալիս է խստաշունչ ձմեռը։

Bloomberg Economics-ն այժմ ենթադրում է համախառն ներքին արդյունքի 1 տոկոս անկում, ընդ որում, անկումը սկսվում է չորրորդ եռամսյակից: Եթե ​​գալիք ամիսները հատկապես ցուրտ լինեն, եւ Եվրամիության 27 անդամները չկարողանան արդյունավետ կերպով բաշխել վառելիքի սակավ մատակարարումները, ապա կրճատումը կարող է հասնել մինչեւ 5 տոկոսի: Սա մոտավորապես նույնքան ուժեղ անկում է, որքան 2009 թվականի անկումը: 

«Եվրոպան ակնհայտորեն գնում է դեպի խորը անկում»,-ասել է ԱՄՀ նախկին գլխավոր տնտեսագետ Մորիս Օբսթֆելդը։

Էներգետիկայի ոլորտի որոշ դիտորդներ զգուշացնում են ձգձգվող ճգնաժամի մասին, որը կարող է ավելի մեծ լինել, քան 1970-ականների նավթի մատակարարման խափանումը: Իսկապես,  դեֆիցիտի վերջնական հետեւանքները կարող են լինել ավելի վատ,  ասել է Bloomberg-ի գլխավոր եվրոպացի տնտեսագետ Ջեյմի Ռաշը:

Էներգետիկ ճգնաժամի պայմաններում արդյունաբերական մատակարարման շղթան կարող է կոտրվել ամենադրամատիկ եւ անկանխատեսելի ձեւով։

Bloomberg-ին հետ զրույցում Evonik Industries AG ընկերությունը նախազգուշացրել է մշտական ​​բարձր ծախսերի հնարավոր երկարաժամկետ վնասի մասին: «Գերմանական տնտեսության եւ մասնավորապես արդյունաբերության բարգավաճման հիմնական պայմանը էներգիայի մշտական ​​հասանելիությունն է, այդ թվում՝ հանածո աղբյուրներից, ողջամիտ գներով»,-նշել են ընկերությունում։

Եվրոպայի խոշորագույն ավտոարտադրող Volkswagen AG-ն անցյալ շաբաթ ասել է, որ կարող է արդյունահանումը դուրս բերել Գերմանիայից եւ Արեւելյան Եվրոպայից, եթե բնական գազի պակասը շարունակվի:

Domo Chemicals Holding NV-ն, որը համատեղ շահագործում է Գերմանիայի երկրորդ ամենամեծ քիմիական գործարանը, կրճատում է արտադրությունը Եվրոպայում, մինչդեռ իտալական բեռնատարներ արտադրող Iveco Group NV-ն ասել է, որ բանակցություններ է վարում մատակարարների հետ էներգիայի գների դեմ պայքարի շուրջ:

Անցած շաբաթ հրապարակված տվյալները ցույց են տվել, որ մասնավոր հատվածի ակտիվությունը եվրոգոտում սեպտեմբերին կրճատվել է երրորդ ամիսն անընդմեջ, իսկ S&P Global Purchasing Managers Index-ը նվազել է՝ հասնելով 2013 թվականից ի վեր ամենացածր մակարդակի։

Ճգնաժամը հանգեցրել է սպառողների վստահության անկմանը։ 

«Եթե պարզվի, որ սպառողների վարքագիծը անկայուն է, եւ ԵՄ երկրների միջեւ միասնությունը սկսի փլուզվել, գազի գինը կարող է բարձրանալ 400 եվրոյից, հաջորդ տարի ինֆլյացիան կարող է մոտենալ 8 տոկոսին, իսկ տնտեսությունը կարող է կրճատվել գրեթե 5 տոկոսով այս ձմռանը»,-գրում է Bloomberg Economics-ը։

Քաղաքական գործիչներն արդեն բացել են հարկաբյուջետային դռները՝ համավարակի ժամանակ տնտեսական աղետից խուսափելու համար եւ շարունակել են աջակցություն ցուցաբերել էներգետիկ ճգնաժամի ժամանակ։

«Կառավարությունները հսկայական ճնշման տակ են»,-ասում է Լոնդոնում տեղակայված TS Lombard-ի տնտեսագետ Դարիո Փերքինսը:

«Գների սահմանափակումը, իրացվելիության աջակցությունը եւ բյուջեի մեծ տրանսֆերտներն անխուսափելի են թվում: Իշխանությունները պետք է աջակցեն տնային տնտեսություններին եւ բիզնեսին, հակառակ դեպքում կլինի այնպիսի անկում, ինչպիսին նրանք խուսափեցին համավարակի ժամանակ»,-հայտնել է Bruegel վերլուծական կենտրոնը։

Սեպտեմբերի կեսերի դրությամբ ԵՄ կառավարությունները 314 միլիարդ եվրո են հատկացրել սպառողների եւ բիզնեսի վրա ճգնաժամի ազդեցությունը մեղմելու համար։  

JPMorgan Chase & Co-ի գլոբալ էներգետիկ ռազմավարության ղեկավար Քրիսթիան Մալեքն այս ամիս Bloomberg TV-ին ասել է, որ  երբ Պեկինը թեթեւացնի Covid-ի սահմանափակումները, ՀԲԳ-ի՝ չինական պահանջարկը կմեծանա, ինչը կհանգեցնի Եվրոպայի համար մրցակցության եւ գնային ճնշման աճի:

Լրահոս

Արխիվ

March 2017
Երկ ԵրքՉոր Հնգ Ուրբ Շաբ Կիր